Life: 2016 in review

Ook al is het nieuwe jaar al bijna twee weken oud, het voelde toch een beetje gek om niet ook hier nog even terug te blikken op het afgelopen jaar. Ik was al 3 keer aan een post begonnen maar echt lekker liep het allemaal niet. Toen kwam ik deze terugblik van Ashley tegen, en was het duidelijk: die vragen ging ik lenen :) Hieronder dus mijn gedachten over het afgelopen jaar, in een kleine 1500 woorden.



Did you do anything in 2016 that you’ve never done before?

Om maar meteen met het hoogtepunt van het jaar: ik ben getrouwd! Dat is toch iets wat je niet bepaald jaarlijks doet (hoop ik toch! Al was het leuk genoeg om elk jaar te willen doen!). Daar hoort de volgende ook wel een beetje bij: met onze huwelijksreis zijn we voor het eerst in Azië geweest, in Maleisië om precies te zijn. Echt een aanrader!
Niet per se een leuke, maar ik heb voor het eerst een deuk in onze auto gereden... Oepsie.
O! En in 2016 begon ik met krachttraining. Ik dacht altijd dat ik daar niets aan zou vinden, maar wat had ik dat verkeerd ingeschat. Heerlijk vind ik het, ik zou echt niet meer zonder kunnen. 

Ook maakte ik de overstap van Android naar iPhone. Een van mijn beste beslissingen ooit.

Which countries / cities did you visit?

Dit jaar was best wel een luxe jaar voor ons doen, wat betreft reizen/weekendjes weg. We begonnen het jaar in een hutje op de hei, ik deed een weekend Wie is... de Mol? in Bergen aan Zee, even later waren we in Noordwijk aan Zee voor een bedrijfsfeest inclusief overnachting. We spendeerden in het voorjaar een heerlijke week op Mallorca, in de zomer deden we een roadtrip door Duitsland, ik mocht in oktober nog een paar dagen naar Barcelona voor mijn werk, en aansluitend gingen we een weekendje naar een klooster met vrienden. Hoogtepunt van het jaar op reisgebied was natuurlijk onze huwelijksreis naar Maleisië in november. Verder hebben we door het jaar heen nog wat weekendjes in de kop van Noord Holland, het Gooi en de Achterhoek doorgebracht, bij onze ouders. 



What was your biggest success in 2016?

Dit vind ik altijd zo moeilijk... Ik vind het best wel moeilijk om zo naar mezelf te kijken.
Ik weet niet of het gek is om te zeggen, maar ik ben best wel trots op onze bruiloft. We hebben er een halfjaar heel hard aan gewerkt, heel veel hebben we zelf bedacht, gedaan, gemaakt. Uiteindelijk was de dag nog veel toffer dan we hadden durven hopen, dus dat was wel een succes te noemen :)

Best bargain?
De berg pennen, stiften, notitieboekjes en wat al niet meer die we in Maleisië kochten voor het enorme bedrag van zo'n €20... En het eten in Maleisië, daar betaalde je ook geen drol voor. 
In deze categorie vind ik ook wel vallen dat ik een klein beetje winst heb gemaakt op mijn auto, die total-loss is gereden op onze bruiloft. Ik heb er uiteindelijk meer voor teruggekregen dan ik ervoor betaald heb!



Did anything make you really happy?

Fantastic Beasts and Where to Find Them. Harry Potter and the Cursed Child (ja, echt). Het onwijs lekkere eten in Maleisië. Cards Against Humanity. Krachttraining. Thee. Dekentjes. Boeken. 

Er zijn twee momenten van dit jaar die in mijn hart gegrift zijn.
De eerste was tijdens mijn vrijgezellenfeest. Ik voelde me zo rijk met die heerlijke meiden die speciaal voor mijn zo'n toffe dag hadden voorbereid (en man wat hadden ze zich uitgeslooft!). Tijdens het koken was er een moment dat ik heel bewust even in mijn eentje op het balkon ben gaan staan, om het echt tot me te laten doordringen hoe gezegend ik me op dat moment voelde. 

Het tweede moment was tijdens het feest op onze trouwdag. De DJ draaide Don't Stop Me Now van Queen, mijn all-time favoriete nummer. Imre en ik gingen helemaal uit ons dak, onze favoriete mensen waren om ons heen een goed feestje aan het bouwen, ik was getrouwd met de liefste, de dag was nog mooier dan we hadden durven dromen. Ik was me op dat moment ook zo bewust van het ultieme geluk dat ik voelde. 

And sad?

Het moment na het auto-ongeluk op onze bruiloft, toen we er allebei even doorheen zaten en ik bang was dat het feest niet door zou kunnen gaan. (gelukkig is het allemaal goedgekomen, zoals ik net al schreef!)
Zowel de eerste maanden van het jaar als het eerste deel van december waren weer als vanouds zwaar door mijn winterdepressie. Maar, MAAR! daar heb ik eind december eindelijk een medicijn tegen gevonden! Deze lichttherapie lamp werkt als een trein voor mij, ik raad hem iedereen aan :)



Song of the year?
Oeh, weet ik niet zo goed eigenlijk... Niet per se iets nieuws in ieder geval. Volgens Spotify heb ik het meest geluisterd naar Titanium van David Guetta en naar Here Comes the Sun van the Beatles (het nummer waarop we de kerk in kwamen), en dat klopt wel een beetje. Voeg daar nog het liedje van onze openingsdans, de salsa versie van I'm Yours van Jason Mraz, aan toe en dan heb je wel het thema van dit jaar te pakken.

Were you happier or sadder this year compared to previous years?
Hmm... De ups waren hoger dan de meeste jaren en de downs over het algemeen iets minder laag. Dus ik denk dat het gemiddeld een goed jaar was!




Favorite TV?
GAME OF THRONES. Orange is the New Black. Jessica Jones. PRETTY LITTLE LIARS. Gilmore Girls - a Year in the Life. Jane the Virgin. Living on One Dollar. 


Best movie?
Fantastic Beasts and Where to Find Them. Het verhaal was duidelijk een introductie in alles wat er in de komende films gaat gebeuren en daarmee wat aan de dunne kant maar man o man, ik vreet echt alles wat J.K. Rowling de wereld in gooit, met huid en haar op. 
Ook Bridget Jones' Baby vond ik heerlijk.
Geen hele hoogstaande, diepgaande films, maar daar was het ook gewoon het jaar niet echt voor. Fine with me :)

Best book you read this year?
In de categorie 'om over na te denken': All The Light We Cannot See.
In de categorie 'leest lekker weg': The Martian. 

In de categorie 'filosofie/self-help achtig' (maar toch fictie): The Alchemist.
Ook ben ik mijn Harry Potter boeken weer eens gaan herlezen, en zelfs bij de tigste keer lezen vind ik nog nieuwe verwijzingen, inzichten of grapjes. HP is toch echt mijn allerlievelings.  

Best dining experience?
Het lekkerste dat ik gegeten heb dit jaar was Butter Chicken en Triple Cheese Naan in het restaurantje 'Pak Putra Tandoori & Naan' in Melaka, Maleisië. Imre is mijn gejubel erover inmiddels een beetje zat, zo enthousiast ben ik er over.
Het fijnste diner was (geloof het of niet) toen mijn paps en bonusmama bij ons waren tweede kerstdag. Het eten was goed gelukt, het was gezellig, ik was ontspannen.

What did you do on your birthday in 2016?
De avond tevoren (op mijn 'oudejaarsavond') heb ik mijn traditionele terugblik gedaan met het Unravel The Year Ahead werkboek. 's Ochtends werd ik wakker gezongen door Imre, ik heb overdag gewerkt en 's avonds gingen we eten bij paps, en zijn daar ook blijven slapen. Simpel, maar fijn. 


Is there anything you miss in 2016 that you want to have in 2017?
Vrienden in de stad waar ik woon. We hebben hele dierbare vrienden in verschillende delen van het land, maar ik mis het best wel om gewoon op de fiets te stappen en voor een uurtje naar iemand toe te gaan, of iemand die eventjes hier aan komt waaien. Nu is het eigenlijk altijd minstens een avond, en moeten we het altijd plannen. Spontaniteit is welkom! :)

Hardlopen! Ik zit nog steeds met die stomme knieproblemen. Dat is gewoon mijn eigen schuld, ik ben er niet meer achteraan gegaan. Mijn missie voor dit jaar is om mijn lijf weer helemaal gezond te krijgen, en daar hoort die knie dus bij! 

Greatest wish right now?
Een nieuw, betaalbaar huis in Den Bosch, dichtbij de stad en ook dichtbij de natuur, dat aan zowel mijn eisen als die van Imre voldoet. 


New Year’s Resolution?
Ik heb wel wat 'doelen' , ideeën en plannen die ik leuk zou vinden om het komende jaar te doen, waar ik in een andere post op in zal gaan, maar niks wat ik onder de noemer "goede voornemens" wil scharen. Natuurlijk heb ik een One Little Word voor het nieuwe jaar, en die ga ik ook snel met jullie delen. Maar verder is het idee voor dit jaar vooral: doorgaan zoals ik bezig was in 2016! Met een beetje meer plezier in de mix, en een helemaal gezond lijf.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top