Project Life: January



Hierbij: mijn Project Life pagina's voor januari. Het duurt even, maar dan heb je ook wat. Hierboven zie je mijn startpagina voor 2016. Heel simpel: foto's, woorden, stempels en een paar letter/cijfer stickers. Easy peasy!

Zoals ik eerder al vertelde is mijn aanpak dit jaar maandelijks. Da's dus echt heel wat anders! Ik moest tijdens het foto's uitzoeken al zo veel 'weglaten' voor mijn gevoel. Maar als ik nu mijn pagina's voor januari bekijk, heb ik wel het gevoel dat ze een hele aardige representatie zijn van onze maand. Dus ik heb toch iets goed gedaan ;)

Hieronder eerst wat overzichtsfoto's: 








Zoals je hierboven kunt zien heb ik deze maand gekozen voor niet één maar twee extra pagina's: één van 4x12 met vierkante pockets en één van 6x12.


Ik gebruik verschillende manieren om aan te geven dat geschreven woorden bij een bepaalde foto horen. Hierboven deed ik dat door de washi tape op zowel de foto als de journaling card te gebruiken.

Ik had best wel veel foto's die ik wilde toevoegen. Op één van de prints foto's samenvoegen is mijn favoriete manier om toch wat extra foto's kwijt te kunnen. Voor mij is de extra witruimte wel essentieel om te voorkomen dat het er heel druk uitziet. 

Hierboven zie je nog een manier om een foto en geschreven tekst aan elkaar te linken. Door vergelijkbare stickers te gebruiken creeerde ik een samenhangend geheel.

Ik gebruik graag stiften van verschillende diktes om wat variatie in mijn journaling aan te brengen. Op deze manier voegde ik een soort van titel toe aan de foto hierboven.

Ik heb op vrijwel elke foto deze maand de datum gestempeld, zonder jaartal. Het idee heb ik van Nicole Reeves, die dit ook op haar Januari pagina's deed.

Om een object of in dit geval om de hele foto heen schrijven blijft een van mijn favoriete journaling technieken.


Al met al ben ik echt heel blij met hoe mijn eerste maandelijkse pagina's geworden zijn: lekker veel woorden, lekker veel foto's.

Voor deze pagina's gebruikte ik:
Design F (ik heb de buitenste rij 3x4 pockets weggesneden), Design H en Design I page protectors.
Rain edition3x4 blanco kaartenHeart Story Kit, Old+New Story Kit en Cheer Story Kit van Ali Edwards.

1 opmerking :

  1. Love your pages! So many pictures :) It's awesome! I also really love the 9x12 size. I do mine in 12x12 - I take so many horizontal photos that I don't think I could do 9x12 and be truly happy with it... But I love seeing others do 9x12!

    BeantwoordenVerwijderen

Back to Top