List: my favorite podcasts

Luisteren naar podcasts is mijn favoriete manier om mezelf te entertainen als ik in de auto zit. Of de was ophang, eten aan het koken ben, of een wandelingetje aan het maken ben. Maar het fijnst is het toch in de auto. Zonnebril op, verwarming aan (ondanks de zon is het ´s ochtends nog best wel koud in de auto!), oortjes in en gaan met die banaan. Ok ok, Citroen C1.

Het verschilt per moment waar ik het meeste naar luister, maar op het moment zijn dit mijn 6 favorieten:

The Lively Show is al lange tijd mijn lievelings. De tagline is  "The Lively Show is designed to uplift inspire and add a little intention to your everyday" en ik vind dat echt een goede beschrijving. De onderwerpen zijn heel breed, van minimalisme tot eetstoornissen, van mode tot luisteren naar je intuïtie. Jess interviewt vrijwel elke aflevering een inspirerend persoon, en dat doet ze op een heel fijne manier. Ik heb altijd het gevoel dat ik iets geleerd heb. 

Dear Sugar Radio van Sheryl Strayed en Steve Almond is gebaseerd op de advies column die het duo jarenlang schreef. Ze geven advies over eigenlijk alles wat met liefde en relaties te maken heeft. Of eigenlijk is het nog breder: alles wat over gevoelens gaat. Misschien wat te klef voor sommigen, maar hun advies op de ingezonden brieven is zo doordacht, eerlijk en liefdevol. Ik word er blij van.

The Modern Love Podcast is mijn favoriet voor ´s ochtends. Ik word namelijk echt gelukkig van deze podcast. De serie is gebaseerd op de Modern Love Essays in The New York Times, een serie door lezers ingezonden essays over de `joys and tribulations of love´. In elke aflevering wordt een essay voorgelezen door een acteur of andere celebrity, waarna een interview met de auteur van het essay volgt. De essays zijn prachtig en aangezien ze vaak gaan over een gebeurtenis van langer geleden, kijken de auteurs nu vaak met andere ogen naar de situatie. Echt een aanrader!

The Save The Date Wedding Podcast is heel wat anders dan de rest van dit lijstje. Maar hey, je trouwt maar één keer! Save the Date is een podcast volledig gewijd aan bruiloften. De podcast is vooral bedoeld voor `bridechillas´, vrouwen die gaan voor een ontspannen, bij voorkeur zo stressvrij mogelijke trouwdag. de host, Aleisha McCormack, geeft tips over van alles en nog wat, beantwoordt vragen van luisteraars en interviewt regelmatig anderen die ervaring hebben in de ´wedding industry´. Het is een vrolijke en heel informatieve podcast.

The Simple Show is de vernieuwde podcast van Tsh Oxenreider (voorheen hostte zij The Art of Simple Podcast). De show gaat over hoe de gasten die zij ontvangt omgaan met hun passies, hun dromen en eigenlijk hun leven. Afhankelijk van wat die passies en dromen dan precies zijn kan het gaan over van alles en nog wat. Tsh heeft een hele fijne manier van interviewen en in mijn ogen een interessante kijk op de wereld. Regelmatig zet The Simple Show mij aan het denken.

The Self Help Hipster Podcast is de podcast van een van mijn favoriete bloggers, Lianne van The Self Help Hipster.com, en Andrew Chin, een fotograaf en art director die ik voor de podcast nog niet kende. Het thema van de podcast is heel duidelijk: self help. Op wat voor manier dan ook. De show is in hele duidelijke blokjes ingedeeld, zo bespreken ze bijvoorbeeld elke maand een self help boek, pop culture favorites van het moment, en bespreken ze de 30 day challenge die ze zichzelf de vorige keer gesteld hebben. Lianne en Andrew zijn ontzettend leuk samen, ik zit regelmatig hardop te lachen in de auto. Wederom: aanrader!

Heb jij nog tips voor podcasts die ik écht niet mag missen?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top