Paper projects: advent calendar

Even serieus hè, is het morgen écht al december? De afgelopen maand is echt in een flits omgegaan... Ondanks dat de tijd zo vliegt heb ik dit jaar iets voor elkaar gekregen wat me de afgelopen 3 jaar niet is gelukt: een échte adventkalender in elkaar frutselen voor Imre. Ik ben twee maanden geleden al aan de voorbereidingen begonnen, en gisteravond heb ik hem vol trots opgehangen.

Het idee van een adventkalender is natuurlijk heel simpel: elke dag krijg je een verrassing. Wie heeft er vroeger niet zo'n kalender met chocolaatjes gehad?
Voor mijn kalender heb ik gekozen voor een mix van cadeautjes, iets lekkers, iets liefs en iets wat we die dag gaan doen. Elke dag mag Imre een kaartje van het lint afhalen, en achterop staat dan een tekstje (dit zie je op de foto rechtsboven). Soms staat er waar hij zijn cadeautje kan vinden, soms staat er wat we die dag gaan doen.

Een greep uit de verrassingen die ik gepland heb voor deze maand:
  • Verschillende soorten cadeautjes: aan een boek, sokken, een leuke kerstbal.
  • Lekkers dat echt bij de winter hoort: een chocoladeletter, kerstkransjes, warme chocolademelk. 
  • Activiteiten: een avondje naar de bios, een winterwandeling, een kerstfilm kijken.
  • Lieve dingen: bijvoorbeeld een boekje met tegoedbonnen voor bv. "een schoudermassage" of "jij mag vanavond de film kiezen".

De kalender zelf heb ik gemaakt met kaartjes uit de December Daily minikit van Ashley G, en een lint-met-mini-wasknijpertjes set van de HEMA. Omdat ik de nummerkaartjes wil kunnen hergebruiken besloot ik niet op de achterkant te schrijven, maar gewoon voor elke dag een tweede kaartje te maken, in afwisselend rood en groen. Op elk kaartje heb ik een houten ster geplakt, en met goud of zilveren stift geschreven.
Ik heb het lint in een soort van kertboom vorm aan de muur gehangen, met rode punaises.

Ik ben echt super blij met hoe de kalender geworden is, en Imres verraste reactie was ook echt heel leuk. December, wij zijn er klaar voor!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top