List: 30 days of thankful #1

November - de maand van dankbaarheid. In Amerika maakt Thanksgiving dit heel concreet, maar ik vind dat we ook hier in Nederland veel hebben om dankbaar voor te zijn. Het zijn vaak de kleine dingen die je eigenlijk voor lief neemt, die maken dat wij Nederlanders stiekem best wel een gelukkig volkje mogen zijn.
Om mezelf hieraan te helpen herinneren vind je hier deze maand elke woensdag een blogpost met de dingen waar ik de afgelopen week dankbaar voor was. Net zoals in 2013 probeer ik elke dag een foto te maken die met mijn dankbaarheid voor die dag te maken heeft.

De afgelopen week was ik dankbaar voor:









Zondag 1 november - Ik ben dankbaar voor de prachtige omgeving waar we nu mogen wonen. En waar ik dus ook meerdere keren per week doorheen ren. Als je de oprijlaan van ons nieuwbouwcomplex afrent zit je midden in de weilanden, en we wonen op een ruime km van de Maas. Genoeg moois om te van te genieten.

Maandag 2 november - Ik ben dankbaar voor de mooie zonsopgang in deze tijd van het jaar. Sowieso ben ik gek op de tijd net na zonsopgang en net voor zonsondergang, maar in de herfst zijn deze momenten vaak nog net iets mooier. En al helemaal als er zo'n fotogenieke nevel hangt!

Dinsdag 3 november - Ik ben dankbaar voor de lucht die me er aan herinnert om ook op crappy dagen een gouden randje te blijven zien.

Woensdag 4 november - Ik ben dankbaar voor de tijd die ik 's ochtends heb om te mediteren en te schrijven. Ik merk dat dit me een hoop rust brengt, rust in mijn hoofd die ik overdag op mijn werk hard nodig heb.

Donderdag 5 november - Ik ben dankbaar voor mijn heerlijke, gezonde, zelfgemaakte lunch. Ik probeer minstens drie dagen in de week en momenteel zelfs alle doordeweekse dagen een zelfgemaakte lunch te eten, zodat ik niet tussen gezond en ongezond hoef te kiezen in de kantine. Deze week is mijn lunch extra goed gelukt (het recept zal ik binnenkort hier delen!)

Vrijdag 6 november - Ik ben dankbaar voor de tijd die ik overhoud nu we een afwasmachine hebben. Ach, who am I kidding? Niet alleen de tijd die ik overhoud, maar ook gewoon het feit dat we het nu niet meer met de hand hoeven te doen. Want mijn hemel, wat heb ik een hekel aan afwassen!

Zaterdag 7 november - Ik ben dankbaar voor een middagje op de bank, onder een dekentje, met een boek. Om de één of andere reden ben ik heel goed in mijn tijd verdoen met door Instagram of Pinterest scrollen, maar voelt het als mega decadent om in plaats daarvan met een boek op de bank te duiken. Zaterdag lukte het me om dat gevoel aan de kant te zetten, en heerlijk een paar uur in een andere wereld te duiken.

Zondag 8 november - Ik ben dankbaar voor een dagje me-time. Imre was een dagje naar zijn moeder, en ik heb mezelf heerlijk verwend met hardlopen, een Honey Almond Hot Chocolate van Starbucks, een warm bad en verder de hele dag doen waar ik op dat moment zin in had. Ik kon het leven weer helemaal aan.


- Denk er deze maand eens over na: waar ben jij dankbaar voor?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top