I like big books and I cannot lie... #4



Vandaag even een andere post dan gepland... Mijn laptop heeft sinds gisteren namelijk geen zin om mij toegang te verlenen, wat betekent dat ik sindsdien nul komma nul aan mijn blogposts heb kunnen doen. En dat, terwijl ik van plan was om gisteren de hele middag lekker te bloggen. Heel fijn.
Deze post had ik al klaar staan, en kan ik vanaf m'n werklaptop online zetten. Hieronder dus nog meer boeken die ik de afgelopen tijd gelezen heb... ;)

13/26 - Audrey Niffenegger - The Time Traveler's Wife
Dit boek... is zo mooi. Zo ontzéttend mooi! De setting doet wat science fiction-achtig aan: je volgt het leven van een vrouw wiens man door een genetische mutatie soms plots door de tijd reist. Maar eigenlijk is het een het boek een ode aan de liefde. Prachtig geschreven, het is zo'n verhaal waarvan je niet wil dat het voorbij is.
Dit is zo'n boek dat je nog heel lang bij blijft. Met stip bovenaan mijn lijst, één van de mooiste boeken die ik gelezen heb. Gaat dat lezen!

14/26 - Marie Kondo - The Life Changing Magic of Tidying
En toen was dit heeeeel wat anders! In The Life Changing Magic vertelt Mari Kondo, een succesvol opruim coach, over hoe zij tot haar befaamde "KonMari" opruim methode is gekomen, en hoe deze methode precies werkt.
Ten eerste: het boek is hilarisch. Soms heb je het gevoel alsof Marie Kondo in een soort alternatief universum leeft, waarin je sokken op vakantie zijn als ze in je kast liggen, en waarin je tas morgen beter zijn best doet als je hem vandaag bedankt voor zijn harde werk.
Naast deze komische aspecten had ik ook regelmatig zo'n gevoel van"goh, daar heb je wel een punt".
Ik ga niet zo rigoureus opruimen als in dit boek wordt gesuggereerd, maar ik heb er zeker wel wat handvatten uitgehaald. Conclusie: aanrader (als je zin hebt in een boek over opruimen, tenminste)!

15/26 - F. Scott Fitzgerald - The Great Gatsby
Ik probeer boeken zoveel mogelijk in het Engels te lezen als ze in het Engels geschreven zijn, en zo ook The Great Gatsby. Dit boek moet ik denk ik nog eens in een Nederlandse vertaling lezen. Alle aspecten die men zo geweldig vindt aan deze klassieker heb ik totaal gemist namelijk. Misschien eerst maar eens de film kijken (Leonardo DiCaprio is nooit vervelend om naar te kijken) en dan lees ik volgend jaar de vertaling wel een keer. Ben benieuwd of ik de subtiele kritiek op de (destijds) hedendaagse maatschappij dan wel meekrijg. Voor nu: undecided.

16/26 - Gretchen Rubin - The Happiness Project
Dit is wederom zo'n boek waarvan ik weet dat ik er meerdere keren naar ga teruggrijpen.
In The Happiness Project beschrijft Gretchen Rubin het jaar waarin zij op zoek ging naar manieren om gelukkiger te worden. Het boek zit vol met wetenschappelijke achtergrond (dat vind ik zelf altijd leuk om te lezen), Rubin schrijft heel leuk en ze weet alles wat ze in dat jaar geleerd heeft ontzettend hapklaar te presenteren. Aanrader als je op zoek bent naar een self-help achtig boek over geluk.
Gretchen Rubin heeft trouwens ook een leuke podcast: Happier.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top