I like big books and I cannot lie... #3

Oeps... ik loop een beetje achter met mijn book reports! Ik lees gestaag door, al betwijfel ik of ik de 26 boeken ga halen. 20 moet nog wel lukken, en dat vind ik al een heel aardige score :)
Hieronder de boeken 9 t/m 12.

9/26 - Rainbow Rowell - Eleanor & Park
Ik had goede en neutrale verhalen over dit boek gehoord, en ik zit er zelf tussen in.
Eleanor & Park gaat over - verrassing - Eleanor en Park, twee tieners die een relatie met elkaar krijgen. Wat ik mooi vond van het boek is hoe goed de puberale gevoelens omschreven worden, ik kon me meteen weer levendig herinneren hoe dat ook alweer was, 10 jaar geleden(!?). De eerste helft vond ik wel leuker dan de tweede helft.
Al met al zeker een mooi boek, dat je af en toe aan het denken zet. Aanrader!

10/26 - James Dashner - The Kill Order
Over dit boek kunnen we kort zijn - zonde van je tijd. Het is de prequel op de Maze Runner serie, en ik hoopte in dit boek antwoorden te vinden op vragen die ik nog had na de serie. Helaas. Het voelt alsof dit boek geschreven is om nog een extra slaatje te slaan uit het succes van de serie. Een ééndimensionaal verhaal, met peronages die totaal niet worden uitgewerkt. Jammer, een relevante prequel had de serie nog een stuk beter kunnen maken.

11/26 - Sophia Amoruso - #Girlboss
#Girlboss zijn de memoires van Sophia Amoruso. Het boek vertelt hoe haar levensweg en keuzes geleid hebben tot wie ze nu is: CEO van een succesvol modebedrijf.
Wat vond ik van dit boek? Hmm... Ja, ik heb dit boek met plezier gelezen. Het is grappig en scherp geschreven. Maar het heeft me niet heel veel nieuwe inzichten heeft gegeven ofzo, en dat is wel hoe het boek gepresenteerd wordt.
Ik zou 'm scharen in de categorie "prima beach read".

12/26 - Jojo Moyes - Me Before You
Dit boek daarentegen... Alleen maar hartjes. Ik ga er inhoudelijk niet teveel over zeggen, want het verhaal is mooier als je het gewoon ervaart. Me Before You is een ingrijpend verhaal dat je laat nadenken, maar ondertussen is het ook prachtig geschreven en bouw je echt een band op met de personages. Tot nu toe het mooiste boek dat ik gelezen heb dit jaar. Zeker een aanrader dus.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top