Week in the Life - Tuesday

Vandaag bespaar ik jullie maar even mijn "I woke up like this" look. Ik slaap niet bijster goed op het moment (ik heb een beetje veel aan mijn hoofd, en hoewel ik er niet per se van wakker lig, beïnvloedt dat wel altijd de kwaliteit van mijn slaap), en dat zie je aan mijn gezicht... 
Vandaag heb ik mijn DSLR erbij gepakt en ik ben erg blij dat ik dat gedaan heb. Kijk zelf maar waarom :)

Ik kan het rustig aan doen vanochtend want aangezien Imre de auto nodig heeft, werk ik vanuit huis vandaag. Ik maak mijn ontbijt en terwijl mijn pannenkoek gaar wordt zet ik het oud papier buiten.

Na mijn ontbijt is het tijd om aan de slag te gaan. Soms ben ik thuis veel productiever dan op kantoor, soms is het andersom. Ik heb zo'n vermoeden dat vandaag niet geweldig wordt. Helemaal als ik zowel mijn privé laptop als mijn werklaptop op tafel heb staan. Niet slim Steef, niet slim...



Zo ziet eigenlijk mijn hele ochtend er uit: in mijn joggingbroek en trui aan tafel, al thee drinkend, in strijd met mijn focus.

Om 12.30 Maak ik mijn lunch warm. Het is hetzelfde prakkie als gisteren, alleen nu warm en met een scheutje ketjap er doorheen. Goed idee! Ik maak mijn blog over maandag af en terwijl ik aan het typen ben besluit mijn laptop dat het slaaptijd is. Whut?! Gelukkig blijk ik even later niets kwijt te zijn.


Na de lunch blijf ik mezelf een beetje in de weg zitten. Het saaie, druilerige weer helpt ook niet erg mee, helaas. rond 14u besluit ik dat het genoeg geweest is met mijn humeur, en ga ik me omkleden. Ik trek vast mijn hardloopkleren aan, ik ben toch van plan om eind van de middag te gaan rennen en misschien helpt een kledingwissel.

Een andere outfit helpt al een beetje, maar als ik terug beneden kom realiseer ik me dat het eigenlijk best wel een bende is. Ik ga even een halfuurtje opruimen en schoonmaken om mezelf een schop onder mijn kont te geven.




 Dan werk ik nog een tijdje, het gaat nu gelukkig iets beter met mijn focus. Mijn humeur is wel echt een stuk verbeterd, toch fijn dat ik weet hoe ik mezelf uit een dipje kan trekken. Wat daarbij ook niet onbelangrijk is, is mijn snack: verse aardbeien en bosbessen met wat amandelpasta. Mijn lievelings op het moment :)

Yay, hier zat ik een beetje op te wachten: de postbode komt ons pakketje brengen! Als het goed is zit onze TomTom er in, best wel fijn om die volgende week mee te kunnen nemen naar Frankrijk. Rond 4u stop ik met werken. Ik was er vroeg bij vanochtend en er komt nu toch niets meer uit mijn handen. Tijd voor een rondje rennen!


Ik twijfel tussen een rondje van 3 of 4 km, en besluit er 3 te doen. Wel bedenk ik alvast welke 1 km lus ik er aan vast plak als het lekker gaat. Net zoals zondag gaat het niet van harte - mijn kuiten doen weer moeilijk. Ik heb het vermoeden dat het misschien wel komt door mijn compressiekousen. Toch lukt het best goed om mijn hartslag onder controle te houden en vlak te rennen. Ik ben streng voor mezelf en ren toch de lus erbij om in totaal op 4km uit te komen.



Eenmaal thuis plak ik er nog een 7 minute workout aanvast - planken, wall sit, lunges, squats.. Zo heb ik toch weer mijn actieve minuutjes voor vandaag binnen. Ik stretch nog wat en drink flink wat water. Ik gun mezelf een kwartiertje bijkomen terwijl ik Periscope eens bekijk. Kan best leuk zijn, is mijn eerste oordeel. Terwijl ik nog helemaal verdiept ben ik wat filmpjes over scrapbooken zie ik Imre al voorrijden. Oeps, tijd om aan het eten te beginnen...



Gelukkig wil Imre eerst ook nog een rondje hardlopen, en heb ik mooi de tijd om tortizza's te maken. Dit is echt één van mijn lievelingsgerechten op het moment, super makkelijk en onwijs lekker!

Na het eten zijn we allebei een beetje suf en loom, en er komt dan ook niet veel actiefs meer uit onze handen. We klooien een beetje met de TomTom, ik scroll wat door Pinterest en Instagram, en dan doen we de afwas. Vervolgens nog wat documenten scannen voor onze huisaanvraag, Imre regelt wat marktplaats zaken en ik bewerk de foto's voor deze post.
Om 22.45 liggen we in bed, een stuk later dan we eigenlijk van plan waren... Gelukkig hebben we morgen weer een kans.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top