Week in the Life - Thursday

Ik wil niet... Is het eerste wat ik denk als de wekker gaat. Hoewel er al wel wat licht door de gordijnen komt is het nou niet bepaald de zonneschijn die ik van de afgelopen weken gewend was. Ik ga vandaag wederom met de trein richting Breda en daardoor ben ik een uur eerder op dan normaal, misschien heeft dat er ook wat mee te maken...

Als ik mijn hol (a.k.a. de slaapkamer) uitkom word ik toch even blij: ik wilde deze week graag een foto maken van Imre door het badkamerraam heen: check! Ik ga even naar de wc en "was" dan mijn haar met droogshampoo. Eindelijk heb ik door hoe ik het moet gebruiken, en het is een ideale oplossing. Mijn haar wordt erg droog als ik het vaak was, dus het is fijn dat ik het op deze manier nog even kan uitstellen.

Imre is net klaar met ontbijten als ik aan het mijne begin - vandaag een wat snellere bak met kwark, aardbeitjes en muesli. Ik had geen zin om eerder op te staan om een bananenpannenkoek te maken.

Om 7.10 stap ik weer op de fiets. Vandaag heb ik mijn laptoptas niet bij me, dus heb ik een hand vrij om foto's te maken onderweg.



Je kunt op het station en in de trein goed merken dat de vakantie nog niet voorbij is - heerlijk! Ik hoop echt dat mijn leaseauto geregeld is als we terugkomen van vakantie, want anders wordt het staan in de trein... Voor deel is nu dat ik kan vastleggen wat een mooie ochtend het is.




Op station Breda ga ik even naar de WC (er zit meer vocht in kwark dan in bananenpannenkoeken, merk ik...) en loop dan richting Vlaszak waarvandaan ik met een collega mee kan rijden naar kantoor. Leuker, relaxter en gezelliger dan met de bus!



Op kantoor aangekomen vlecht ik mijn haar (ik hou echt van mijn zijvlecht! Dat is het enige aan mijn lange haar dat ik ga missen als het er ooit af gaat...), typ ik eerst nog snel even de tekst bij het blogje van gisteren en ga ik aan de slag.




Lunchtijd! Ik prep mijn lunch altijd voor de eerste 3 dagen van de week, dus vandaag en morgen haal ik iets in de kantine. Meestal is dat een broodje of een salade uit de saladebar, maar vandaag hebben ze een vitello tonato salade - die kan ik niet weerstaan! En hij is echt zoooo lekker.


Het eerste deel van de middag ben ik, naast mijn werk, druk met rondbellen om alles voor het huis geregeld te krijgen voor we naar Frankrijk vertrekken. Mijn telefoon is mijn beste vriend... Maar alles lukt: we hebben een huis!


Na alle drukte en stress van net lukt het me wonderbaarlijk genoeg heel goed om nog even te focussen op een taak die vandaag af moet. Het is zo'n taak waar ik heel lang tegenaan hikte, en die uiteindelijk in een paar uur rond is. Moe maar voldaan stap ik weer bij mijn collega in de auto, op naar het station, op naar Eindhoven. Ik trakteer mezelf op een ice tea die helemaal niet zo lekker is... Maar de M&Ms maken een hoop goed.



Op de fiets naar huis. Het is een kwartiertje fietsen, dat mis ik eigenlijk best wel een beetje aan het met de auto naar 't werk.


Als ik thuiskom is Imre al aan het koken. We zijn de vriezer leeg aan het maken voor de vakantie en de verhuizing, dus we eten varkenshaasjes met zelfgemaakte sausjes die nog in de vriezer zaten, met aardappelpuree en sperziebonen. We eten eindelijk weer een keer aan tafel. Gek genoeg vinden we dat allebei fijner, maar doen we het toch zo vaak ook niet...


Na het eten doen we de afwas, schrijven we een brief om de huur op te zeggen, ik gooi een was in de machine, ik eet een hele chocolate chip cookie (meestal delen we ze) en word misselijk, hang de was op, en we leggen kleding klaar om morgen in te pakken. Dan zwengel ik mijn laptop aan en zet ik 'even' de foto's klaar voor deze blogpost.


Ondanks mijn plan om rond 22u in bed te liggen is het alweer 22.45... Dat krijg je als je Week in the Life doet in de week vóór je vakantie, terwijl je ook alle documenten voor een nieuw huis rond moet krijgen, én vast wil beginnen met dozen inpakken. Ik plof op bed neer en neem me voor om als ik volgend jaar weer mee doe, niet elke dag te bloggen.
Om voor nu een beetje tot rust te komen besluit ik nog snel even te gaan douchen. Dan lees ik nog een stukje (ok, een stuk. Mijn boek is te goed...) en pas rond middenacht doe ik mijn lampje uit...


Nog één dagje werken en dan is het vakantie! 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top