Life: Morning Magic


Met nog 4 weken te gaan voor onze bruiloft, zitten we in de puntjes-op-de-i modus. Alle essentiƫle dingen zijn geregeld (locaties, ambtenaar, kleding, ringen, inhoud van de trouwdienst, muziek, eten... nouja, je snapt 'm wel). Alles wat we nu nog moeten/willen doen is extra, maakt de dag nog meer Steef-en-Imre.

De afgelopen weken zijn behoorlijk druk geweest, zodanig dat ik op een gegeven moment echt het gevoel had dat mijn hoofd he-le-maal vol zat. Ik was constant met de bruiloft bezig, had moeite met focussen op mijn werk, sliep minder goed, sporten voelde als iets dat moest, het voelde een beetje alsof mijn werkgeheugen vol was. En dat ondanks to-do lijstjes en planningen.

Meestal is op zo'n moment nog iets toevoegen aan je schema niet het beste wat je kunt doen. Behalve als de toevoeging iets is wat je rust geeft, wat je fijn vindt om te doen. En dat is precies wat ik deed.
Ik miste namelijk het creatief bezig zijn, en het zat me dwars dat door alle trouwvoorbereidingen mijn Project Life album naar de achtergrond was verdwenen. Wat zeg ik, de laatste maand in mijn album is April. Ik besloot om elke ochtend voor ik in de auto stapte naar mijn werk, een halfuurtje achter mijn laptop te gaan zitten om foto's te bewerken en print-klaar te maken. Niet meer, niet minder. Geen specifiek aantal foto's, geen deadline, gewoon elke dag een halfuurtje en we zien wel hoe ver we komen.

Ik had niet verwacht dat het me zo goed zou doen. Ik merk echt dat als ik 's ochtends al met iets creatiefs voor mezelf bezig geweest ben, ik de rest van de dag op mijn werk een stuk productiever ben, en makkelijker de focus vast kan houden. Gisteren was ik wat later mijn bed uit en besloot ik het even over te slaan, en meteen merkte ik het aan de rest van mijn dag. Stiekem wist ik dit al wel een beetje, deels uit eigen ervaring, en deels uit literatuur. Maar soms moet je het weer even zelf ervaren. Ik wel, in ieder geval.

De ochtend is echt mijn lievelingsmoment geworden de laatste jaren. Zeker in deze tijd van het jaar, als ik op mijn balkon kan zitten en de wereld er zo uitziet als op bovenstaande foto. Als ik dit moment dan ook nog eens kan doorbrengen met iets dat ik echt leuk vind om te doen, in plaats van te haasten om me zo snel mogelijk klaar te maken voor de dag, ben ik gelukkig :)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top