Paper projects: #write_on


Vorig jaar in april kreeg ik een kaartje van Andrea, die ik via Instagram heb leren kennen. Haar kaartje was onderdeel van een maandlang project: Write_On. Het idee is dat je gedurende de 30 dagen in april 30 brieven schrijft en verstuurt. Toen ik haar kaartje kreeg dacht ik: 'Poeh... wel veel werk, maar wat een leuk idee! Misschien dat ik volgend jaar wel meedoe.'

Inmiddels zijn wel alweer een jaar verder, en ben ik er helemaal klaar voor: 30 kaarten in 30 dagen. Aangezien mijn budget op het moment enigszins krap is (trouwen is duur!) besloot ik om mijn kaarten zelf te maken, en alleen geld uit te geven aan postzegels. Zo gezegd zo gedaan. Ik had toevallig nog 4 pakjes blanco kaarten van de Action liggen en een waterverf setje van de AH. Het kostte twee avonden, maar inmiddels heb ik 30 kaarten klaar liggen om te versturen. En nog met matchende enveloppen ook!

Wat ik verder aan voorbereidingen gedaan heb?

Een lijst maken met mensen die ik wil schrijven. Een groot deel bestaat uit mensen die ik ken, in het echte leven of online, dan heb ik een handvol mensen wiens blog ik volg en waarvan ik het leuk vind om ze eens een kaartje te sturen, en tot slot heb ik op Instagram gevraagd wie het leuk vond om een kaartje te ontvangen.
Adressen verzamelen. Van de meeste mensen heb ik het adres gewoon, van sommige bloggers kon ik het adres op hun website of in hun newsletter vinden. Anderen heb ik gemaild, en de 'aanmeldingen' via Instagram heb ik gevraagd om me een berichtje te sturen.
Postzegels kopen. Of nouja, eerst tellen hoeveel Nederlandse adressen er op de lijst staan, en hoeveel internationale adressen. Vervolgens heb ik via de PostNL website mijn postzegels besteld (als je voor meer dan €25 besteld sturen ze de postzegels gratis op, en je kunt hier ook 'leuke' postzegels bestellen).
Extraatjes uitkiezen. Ik vind het leuk om met elk kaartje een extraatje mee te sturen. Een mooie quote, enkele Project Life kaarten, een leuk kaartje. Gewoon omdat het kan. Toch is het nog best een uitdaging om voor iedereen iets leuks te vinden in mijn stash!
Mijn kit samenstellen. Om het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken deze maand heb ik alles verzameld wat ik nodig heb om de kaarten te schrijven en te versturen:

  • de kaarten en enveloppen
  • postzegels
  • pennen
  • wat stempels 
  • een stempelkussen 
  • washitape
  • de extraatjes die ik mee stuur.

Zo hoef ik elke dag alleen maar mijn kit te pakken en heb ik alles wat ik nodig heb bij de hand.
Het plan is om het schrijven elke ochtend te doen. Ik hoop er een gewoonte van te maken, die ik misschien na deze maand kan voortzetten met ander geschrijf. Daarnaast - mocht ik er 's ochtends niet aan toe komen kan ik het later in de dag nog doen. Ik ga ook niet streng voor mezelf zijn, het is de bedoeing dat dit een leuk project is, niet iets om mezelf mee gek te maken. Als het beter uitkomt om een keer twee brieven op één dag te schrijven en posten, ga ik dat gewoon doen.

30 brieven/kaarten in 30 dagen... ik ben heel benieuwd. Over een maand horen jullie hoe ik het ervaren heb!

2 opmerkingen :

  1. Stephanie, I'm so excited to received my letter from you. :) :) :) Doing a happy dance here. LOL. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Exciting! Way to go on making all your own cards! :) Sounds like a fun idea, and something I may consider for next year :) We'll see what you say about it by the end of the month! haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Back to Top