Recipe: planting herbs for dessert

Dit is het meest simpele recept OOIT. Je kunt het eigenlijk bijna geen recept noemen. Ik heb het een hele tijd geleden eens ergens op Pinterest gezien, maar kan het niet meer terugvinden.. Gelukkig is het zo makkelijk dat ik het inmiddels uit mijn hoofd weet. Elke keer dat Imre en ik dit toetje op tafel toveren krijgen we enthousiaste reacties, dus ik wilde het jullie niet onthouden.

Ingrediënten voor 4 personen:
  • zo'n 300g chocolademousse. Ik haal als ik makkelijk wil doen gewoon chocolademousse bij de Albert Heijn, maar als je uit wilt pakken kun je natuurlijk ook zelf een mousse maken.
  • een pakje Oreo's
  • verse munt.

Keukengerei:
  • een keukenmachine. Ik gebruik zo'n molentje dat bij mijn staafmixer zat. 
  • een lepel.
  • een glas per persoon.

Bereiding:
  1. Maal de Oreo's fijn in je keukenmachine. Het moet er uit gaan zien alsof het zand is, dus zorg ervoor dat ze écht fijn worden.
  2. Schep de chocolademousse in de glazen: dit is de aarde waar je straks je plantje in gaat zetten.
  3. Probeer ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk grote luchtbellen in de mousse zitten (vooral tegen het glas aan) en zorg dat de bovenkant goed plat is. Des te mooier ziet het er zometeen uit.
  4. Schep nu wat Oreokruim op de chocolademousse, en strijk dit ook weer een beetje glad. Dit is het zand. 
  5. Tot slot steek je een takje munt in de 'aarde'.
Tadaaa, je hebt een potje grond met een muntplantje als toetje!
En het is zoooooooo lekker...

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top