Life: We're moving

Als je de afgelopen weken meegelezen hebt weet je het al: Imre en ik gaan verhuizen!

We waren er al een tijdje over aan het nadenken om wat meer naar het midden van het land te verkassen, aangezien we dan wat meer bij veel van onze vrienden en familie in de buurt wonen. Toch, echt de knoop doorhakken deden we steeds maar niet. Nou heeft Imre sinds half augustus een nieuwe baan, en daarvoor moeten we toch echt een stukje noordelijker gaan wonen. Het scheelt niet veel, van Eindhoven naar Den Bosch, maar het betekent wel dat we 's ochtends allebei maar een halfuurtje hoeven te rijden naar ons werk. Daarnaast vinden we Den Bosch allebei al heel lang een leuke stad, dus: win-win!

Stiekem was het verlaten van Eindhoven toch wel een groter dingetje dan ik dacht, en dan met name het verlaten van ons huisje. Dit was het eerste huis dat we samen hebben uitgezocht, ons eerste échte huis. In de tijd dat we hier woonden is er veel gebeurd, zowel fijne dingen als verdrietige dingen. Maar het voelt wel als een nieuwe stap waar we allebei klaar voor zijn. Inmiddels ben ik wel gewend aan het idee, zeker sinds ik weet wáár we dan precies naartoe gaan verhuizen. Ik heb zin in het inrichten, nieuwe spulletjes kopen en maken, bedenken hoe we elke ruimte gaan gebruiken.

En eigenlijk vind ik het inpakken toch ook altijd wel een soort van leuk. Ik heb het boek The Life-Changing Magic of Tidying Up van Marie Kondo besteld, een boek dat gaat over het zodanig opruimen(/uitmesten) van je huis dat alles wat je bezit je plezier brengt. Ik was al nieuwsgierig en net voor het inpakken van je hele huis is natuurlijk het perfecte moment om zo'n boek te lezen. Ik ben altijd al redelijk rigoureus tijdens het inpakken - mijn motto is dan "alles wat nu weg gaat, hoef ik straks niet meer te sjouwen". Ik ben benieuwd hoeveel sterker mijn opruimdrift gaat zijn na het lezen van dit boek.

Het contract is getekend, de huur van onze huidige woning is opgezegd en zoals je hierboven ziet zijn we al even bezig met inpakken. Den Bosch, kom maar op!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top