Week in the life - Saturday

 Dit weekend is een zelfzaam weekend. We zijn bijna nooit het hele weekend samen thuis, meestal hebben we minstens één van de twee dagen iets buiten het huis te doen. Maar maandag begint Imre met zijn nieuwe baan en volgend weekend gaan we op vakantie, dus we hebben ons best gedaan om dit weekend vrij te houden.

Ik word om 8.00u wakker van mijn telefoon. Week in the Life begint vandaag, aldus mijn alarm. Imre is bijna altijd eerder wakker dan ik, en zo ook vanochtend. We blijven nog even liggen, en dan gaat Imre naar beneden om ontbijt te maken en ik ga douchen. Ons ontbijtje eten we lekker buiten, wat ik echt één van de fijnste dingen ooit vind. We maken een lijstje met dingen die we écht moeten doen dit weekend, en dingen die we zouden willen doen, en het eerste punt op de lijst is: boodschappen doen!

We doen het liefst één keer in de week boodschappen en plannen vaak van tevoren wat we dan precies willen koken deze week. Vandaag besluiten we te kijken wat we tegenkomen, en dan wel te bedenken wat we gaan maken. Ik heb een hekel aan het geslenter op de markt, maar de kleurtjes in deze tijd van het jaar zijn altijd zo mooi!


Na de markt en de Lidl lopen we nog even langs de visboer om kibbeling mee te nemen voor lunch, en racen we naar huis. Er komt een grote grijze wolk aan en als we snel zijn kunnen we nog buiten lunchen. Helaas barst na 3 happen de bui al los en vluchten we naar binnen. We kijken tijdens de lunch Surf's Up af, waar we een paar dagen eerder aan begonnen waren.



Om de één of andere reden ben ik best een beetje moe vandaag, dus ik ga naar boven voor een dutje, en Imre komt me nog even lastigvallen met de kieteldood (we zijn stiekem heel volwassen hoor). Om 14.30 is het tijd voor de was, en trek ik mijn derde outfit van de dag aan.


Als ik beneden kom verwent Imre me met een zelfgebakken chocolate chip cookie, en we kruipen achter de laptop voor de rest van de middag. Imre zoekt een TomTom uit, ik open onze eerste eigen gezamenlijke rekening. We kijken samen waar we naartoe willen op vakantie. We hadden al bedacht dat we met de auto en de tent naar Frankrijk zouden gaan, maar Frankrijk is groot. Uiteindelijk hebben we een mooie rondreis gepland, vol mooie dorpjes, natuur en een hoop tijd om te relaxen. Ik heb er zo'n zin in!


Inmiddels is de was klaar. Mijn favoriete afleiding tijdens dit saaie klusje? Oude Gossip Girl afleveringen. Ik gooi nog een lading in de wasmachine en kruip weer op de bank met mijn laptop op schoot, om wat vooruit te werken aan mijn blogschema voor de komende weken.


We eten frietjes met een hamburger en een ijsje als toetje. Morgen eten we wel weer gezond :) Ondertussen zetten we The Prestige aan, een film die mij eigenlijk heel erg verrast, wat een briljant verhaal. Ik heb een beetje moeite met stilzitten dus ik masseer Imres schouders, en hij de mijne. Na de film lees ik nog wat feitjes op IMDB en scroll ik door Pinterest. Dan herinner ik me dat ik nog een was moet ophangen. Daarna poets ik mijn tanden, was ik mijn gezicht en ga ik naar bed.







Ik kan niet slapen als ik niet eerst even wat heb gelezen, met een goed boek wordt dat meestal een halfuurtje... Inmiddels ligt Imre naast me, en om even voor twaalf doe ik mijn lampje uit. Bedtijd :)


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top