List: 10 food confessions

Het is alweer eventjes geleden dat deze tag door blogland ronddwaalde, maar ik kon het niet laten hem ook in te vullen. Eten is nou eenmaal één van mijn grote liefdes :)

1. Ik ben jaloers op mensen die zeggen niet van zoet te houden. Het leven lijkt me dan zo veel makkelijker, zeker aangezien de meeste dingen die je aangeboden krijgt, zoet zijn.

2. Ik kende vroeger een jongen die meende iemands karakter te kunnen aflezen aan hun favoriete schepijs. Voorbeeld: Als aardbeienijs je favoriet was, was je de meest saaie persoon op aarde. Hij nam zijn analyses ook dermate serieus dat wanneer je voorkeur een negatief karakter voorspelde, hij je rigoureus weerde uit zijn leven.
Nou is mijn lievelingscombinatie één bolletje straciatella en één bolletje citroenijs. Volgens de ijsanalist was dit interessant, want beide smaken op zich waren vrij standaard en dus saai, maar omdat het juist de combinatie was die ik lekker vond, was ik toch interessant genoeg. Dus. Toch fijn om te weten, of niet?

3. Mijn allerallerlievelingseten is stoofvlees met stoofpeertjes. A la mama. O, en Milou's groentelasagne. En chocolate chili (maar dan wel met bonen). En...

4. Ik heb twee lievelingsontbijtjes: kwark met vruchtjes en muesli, en bananenpannenkoeken met rood fruit. Ok ok, en een beetje honing of maple syrup.

5. Ik lust écht geen koriander. Blegh.

6. Vroeger was ik nogal een zeurpietje. Ik weigerde ook echt dingen te eten die ik niet zo lekker vond. Gelukkig ben ik over sommige zaken van gedachten veranderd: champignons, aubergine en prei gooi ik nu zonder protest in de pan, en daarna in mijn mond. Spruitjes, houmous en avocado vind ik zelfs écht lekker.

7. Ik word wel eens raar aangekeken om mijn combinaties: kaas met appelstroop, pindakaas met suiker of pindakaas met hagelslag op brood, crème fraîche met chilisaus als dip bij mijn chipjes. Allemaal super lekker! Maar dat vindt dus niet iedereen.

8. In oktober heb ik een maand het Whole30 dieet gevolgd. Hierbij eet je geen granen, peulvruchten, zuivel, en alle vormen van suiker (fruit mag wel, maar met mate). Het was voor mij een experiment om te zien hoe mijn lijf zou reageren, vooral ook op het reïntegreren van deze voedingsgroepen in mijn dieet. Ik heb veel geleerd over mijn lichaam en mijn relatie met eten, maar vooral dat ik er echt niet gelukkig van wordt als ik zo veel over mijn eten moet nadenken.

9. Stephanie en brood is een bijzondere combinatie. Vers vind ik het heel lekker, vooral met roomboter en een beetje zeezout... hmm. Maar niet elke dag. Dan ehm... gaan mijn darmen in staking, om het maar even netjes te formuleren.

10. Ik lustte nooit koffie, tot ik bij mijn huidige werkgever begon. Nu ben ik verwend. We hebben hier 2 koffiemachines die zo'n lekkere cappuccino's maken. Alleen in Italië heb ik cappuccino's gedronken die lekkerder waren. Maar ja, nu ben ik dus verwend...

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top