What if...?

Wat als het niet lukt? Wat als ik het niet kan? Wat als ik spijt krijg? Deze vragen spookten de afgelopen weken best regelmatig door mijn hoofd.

Ik ben van nature best onzeker aangelegd, al zou je het op het eerste gezicht niet verwachten. Op de middelbare school en tijdens mijn bachelor (biomedische wetenschappen) had ik hier op studiegebied niet zo heel veel last van. Leren, tentamens maken en verslagen schrijven ging me altijd wel prima af, daar maakte ik me niet zo druk om. Pas toen ik stage ging lopen tijdens mijn bachelor en master kwam de onzekerheid om de hoek kijken. Wat als ik het niet goed deed? Wat als ik een experiment verpestte? Wist ik wel genoeg?
Inmiddels zijn we een paar jaar verder (can you believe it? Het is alweer bijna 3 jaar geleden dat ik afstudeerde!), en ik heb een hoop geleerd. Over mezelf, over de wereld, en natuurlijk werkgerelateerde zaken. De "wat als...?" gedachten steken nog steeds af en toe de kop op, maar ik kan dat onzekere stemmetje meestal aardig geruststellen.

De laatste paar weken heb ik een nieuwtje geheim moeten houden dat een hoop van deze vragen aanwakkert. Gelukkig is het inmiddels 'out in the open' en kan ik het ook hier vertellen: ik heb een nieuwe functie aangeboden gekregen! Ik ga langzaam overstappen dus de eerste periode werk ik deels op mijn huidige afdeling, en deels in mijn nieuwe functie. Dat wordt dus hard werken aan mijn vermogen om meerdere ballen in de lucht te houden en en grenzen aan te geven. Ik krijg een hoop nieuwe verantwoordelijkheden, ga met nieuwe mensen samenwerken en mag nieuwe talenten in mijzelf gaan aanspreken en ontwikkelen. Super tof, maar ook super spannend!

Wat zijn jouw tips op dat onzekere stemmetje op afstand te houden?
Liefs!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top