Shoot it: our tiny retreat

Ken je dat: je woont samen met je lief, maar je hebt het beiden zo druk hebt dat je eigenlijk alleen nog maar langs elkaar heen leeft, en het enige dat je bespreekt de logistieke zaken zijn? In zo'n cirkeltje zaten Imre en ik in januari. We raceten van de ene naar de andere afspraak en hadden amper tijd om even te vragen hoe het met de ander was. No bueno.

Geïnspireerd door de family retreats die ik elke januari bij Natalie langs zie komen, stelde ik Imre twee weken geleden voor om samen een weekend in een hutje op de hei te gaan zitten: even alleen wij. Even doen waar wij samen zin in hebben, maar ook de tijd en ruimte hebben om samen naar het komende jaar te kijken. Wat zijn onze plannen, hoe willen we die aanpakken, hebben we überhaupt dezelfde prioriteiten? Het is immers niet heel handig als de een bijvoorbeeld meer tijd met familie en vrienden door wil brengen en de anders juist meer tijd met z'n tweetjes wil doorbrengen. Imre is wat minder van het doelen stellen en bespreken dan ik, dus ik was benieuwd hoe het zou uitpakken. Voor de zekerheid namen we een flinke stapel spelletjes mee, om eventuele frustraties mee te kunnen wegspelen ;)

Via AirBNB vond ik het perfecte vakantiehuisje: het Ulekesnest. Midden in de Peel, een schattig klein huisje zonder tv maar met keukentje en genoeg ruimte om veel tijd in door te brengen. Die vrijdag pakten we onze tassen in mijn miniautootje en reden we door de stromende regen naar de middle of nowhere. We werden heel hartelijk ontvangen on het huisje dat al lekker warm was gestookt. De vrijdagavond besteedden we aan koken, eten, wijn drinken, Scrabble, lezen en op tijd naar bed gaan. O ja, en ik heb duizend foto's gemaakt van hoe schattig het huisje wel niet was:















Zaterdagochtend sliepen we eerst uit (voor ons doen is 9u opstaan echt uitslapen!) en vertrokken we na het ontbijt voor een 'korte' wandeling - uiteindelijk zijn we bijna 4u weg geweest. De omgeving bleek precies te zijn wat ik hoopte, en het was perfect wandelweer.
Tijdens die wandeling doken we eigenlijk meteen in een gesprek over wat onze plannen en doelen voor het komende jaar waren. Via die doelen kwamen we bij de relaties met onze families, tijd die we voor onszelf maken, doelen voor de wat verdere toekomst en natuurlijk ook onze bruiloft.  In die 4u hebben we zo veel besproken, mijn verwachtingen werden meer dan overtroffen. Plannen werden gemaakt, intenties uitgesproken en ideeen uitgewerkt. Wat was het fijn om hier op deze manier de tijd voor te hebben!








De rest van de zaterdag was ontzettend ontspannen: Imre heeft wat klusideeën uitgetekend, ik heb aan mijn Level Up cursus en One Little Word gewerkt, we hebben nog wat spelletjes gespeeld. 's Avonds zijn we allebei heerlijk in ons boek gedoken. Ook die avond gingen we vroeg naar bed, om de volgende ochtend uitgeslapen weer op huis aan te gaan.





 Ik kan je echt aanraden om af en toe met z'n tweeën een weekend in een hutje op de hei te gaan zitten. Even weg uit de digitale wereld, tijd maken voor elkaar, genieten van een prachtige omgeving. Je komt helemaal opgeladen terug!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top