Life: on focus

Om met de deur in huis te vallen: Hoi, ik ben Stephanie en ik heb een probleem. Focus is niet mijn sterkste punt. Daarnaast ben ik één van de grootste uitstellers die ooit deze aarde bewandeld hebben.
Het is een strijd die ik al jaren voer met mezelf. Altijd was het een terugkerend puntje op mijn stage beoordelingen: ik ben snel afgeleid in een (semi)drukke omgeving. En waar dat vroeger het geklets van mijn collega's in het lab was, is op het moment het internet mijn grootste bron van afleiding.

Ik zit in een fase waarin ik vooral heel veel zaken aan mezelf en in mijn hoofd bemerk die ik anders zou willen, maar het lukt nog niet zo goed om er concreet verandering in aan te brengen. Misschien wil ik ook teveel tegelijk veranderen, dit helpt natuurlijk ook niet echt. Maar ik ben maar eens begonnen met het opdoen van concrete inspiratie, om mijn verbeter-jezelf-missie te voeden.

De afgelopen tijd heb ik met name nagedacht en gelezen over focus en uitstelgedrag (wat ook weer zorgde voor extra afleiding, maar dat terzijde). Je weet hoe dat gaat: de één raadt dit aan, de ander dat, en dan is er nog een derde die goede ervaring heeft met zus en zo. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om iets te vinden wat voor mij werkt. De enige manier om daarachter te komen is het gewoon te proberen, dus dat is precies wat ik de komende maanden wil doen. Ik heb geprobeerd om realistisch te zijn en te kijken wat ik daadwerkelijk kan toepassen in mijn leven.

Dus. De dingen die ik deze zomer wil proberen om voor wat meer focus en rust in mijn hoofd te zorgen:

- Genoeg slaap;
- Een positieve ochtendroutine;
- De goede omstandigheden creëren als ik met een taak bezig ben;
- Als ik even geen inspiratie heb niet meteen naar mijn telefoon of Chrome browser grijpen, maar even een wandelingetje maken ofzo.

Daarnaast ben ik aan het overwegen om een helweek te doen, zoals ik in een eerdere post al even noemde. Ik heb er zo veel goede verhalen over gehoord! Het lijkt me de perfecte reset week, om weer even met een schone lei te beginnen. Mocht ik inderdaad de uitdaging aangaan, zal ik mijn ervaringen uiteraard hier met jullie delen. I'll keep you posted!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top