Life: hello February!


En toen was het februari! Ik word er altijd heel gelukkig van als een maand op maandag begint - dan voelt het nog meer als een nieuwe start. Maar voor ik vooruit kijk naar de nieuwe maand wil ik het nog heel even hebben over januari:

Januari 
Het was namelijk een volle maar heel leuke maand. Mijn focus voor januari was "getting started", en ik heb dit jaar echt het gevoel dat 1 januari een nieuwe start was. In ieder geval in hoe ik het leven aanpak. Het blijft vallen en opstaan, maar waar ik de afgelopen maanden graag bleef liggen zwelgen, sta ik nu tenminste weer op. En dat voelt goed, heel goed!
Op mijn werk was het hectisch, druk en leerzaam. Het lukte me gelukkig goed om dat niet al te veel mijn privéleven te laten beïnvloeden. Met een weekendje weg, een high-tea met mams en verschillende dates met vrienden was het ook qua quality time een goed begin van het nieuwe jaar.
Daarnaast begin ik langzaam een ritme te krijgen qua sporten en gezond eten - ik mik nu op 3x per week minstens een uur in de sportschool, en waar mogelijk nog wat wandelen of fietsen. Op zondag bereid ik een berg eten voor, zodat ik genoeg gezond kan snacken gedurende de week - hier volgt binnenkort een blogje over. Ik ben nu een maandje bezig, en het bevalt heel goed. Zowel ik als mijn omgeving beginnen inmiddels ook resultaat te zien, dus dat is een fijne extra stimulans.

Het lijkt er op dat ik een goede week- en weekendbalans gevonden heb: ma-vrij werken, sporten en als het even lukt wat knutselen en in het huishouden doen, vrijdagavond en zaterdag leuke dingen doen met lieve mensen en zondag tijd voor mezelf: mealpreppen, spelen met papier en foto's, bloggen, wandelen.

Februari
Nou hoop ik dit natuurlijk allemaal vast te houden in februari, maar ik heb ook een extra focus deze maand: het ontwikkelen van een ochtendroutine. Ik heb me hier af en toe al wel mee bezig gehouden, en hele periodes ging dit heel aardig, maar de afgelopen weken was het echt een drama - het is zo zonde van mijn tijd om nog 45 minuten in bed te blijven liggen nadat mijn wekker gegaan is. Hij gaat zo vroeg zodat ik nog wat kan doen, als ik vervolgens nog blijf liggen kan ik net zo goed die tijd daadwerkelijk slapend doorbrengen.
Via verschillende wegen (onder andere deze aflevering van The Lively Show) zag ik de laatste tijd het boek The Miracle Morning van Hal Elrod langskomen. Het leek me de perfecte missie voor februari. Gisteravond ben ik in het boek begonnen en hoewel ik natuurlijk eerst het boek gelezen moet hebben voor ik echt aan mijn eigen Miracle Morning kan beginnen, ben ik wel vandaag vast begonnen met meteen mijn bed uitkomen. High five, self!

Verder staan er alweer allemaal leuke dates in mijn agenda, hoop ik deze maand daadwerkelijk het krachthonk in te durven en misschien zelfs een paar honderd meter hardlopen op de loopband?
Qua OJS ben ik bezig met wat blogjes over onder andere mealpreppen, mijn plannen voor Project Life 2016, ga ik verder met mijn Running Gear serie en hoop ik wat meer tijd te kunnen besteden aan mijn redesign.

Februari, ik heb er zin in!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top