I like big books and I cannot lie... #2

Een beetje later dan ik van tevoren had gehoopt, maar hier is ie dan: mijn tweede boekverslagje van dit jaar!

5/26 & 6/26 - James Dashner - The Scorch Trials & The Death Cure
Vermakelijk en spannend zijn de woorden die deze serie het beste omschrijven voor mij (zie mijn stukje over deel 1 - The Maze Runner in mijn eerste boekverslagje).
Ik zat snel in het verhaal, het leest echt als een trein. Voor mijn gevoel was er elke 10 pagina's weer een nieuwe wending die je met een "what the..."-gevoel liet doorlezen.
Het is wel duidelijk een serie geschreven voor tieners. Van de meeste personages krijg je alleen het hoognodige te weten om het verhaal te kunnen volgen, en er zitten toch wel wat gaten hier en daar. Het spannende verhaal maakt dit voor mij echter meer dan goed.
Lezen als: je zin hebt in een spannende serie die je in één ruk wil uitlezen.
Niet lezen als: je zin hebt in een boek met wat meer diepgang.

7/26 - Gillian Flynn - Gone Girl
Ik ga inhoudelijk niet zo veel zeggen over dit boek, want ik verklap al snel teveel. Dat gezegd hebbende... Wat een achtbaan is dit verhaal, zeg! En wat een fucked-up personages, I love it. Elke zoveel pagina's is er weer een plotwending, het is een verhaal waar je helemaal in kunt verdwijnen. Ik heb dit boek echt met heel veel plezier gelezen. Aanrader!
Lezen als: je zin hebt in een spannend boek met een psychologisch tintje.
Niet lezen als: je zin hebt in een boek dat rechttoe-rechtaan is.

8/26 - Paulien Cornelisse - Taal is zeg maar echt mijn ding
Dit boek was echt een leuk tussendoortje. Het is geschreven in kleine stukjes, elk over een taalkundige observatie van Paulien. Het is dus niet echt een boek waar een lijn in zit, waar je 'in' kunt komen.
Paulien heeft een leuke manier van schrijven, en bij veel van haar stukjes dacht ik: goh, inderdaad! Als je een beetje een taal liefhebber bent, denk ik dat je dit boek zeker leuk vindt.
Lezen als: je zin hebt in een grappig boek dat je makkelijk even pakt.
Niet lezen als: je zin hebt in een boek waar je helemaal in kan duiken.

Momenteel ben ik Eleanor & Park aan het lezen van Rainbow Rowell. Tot nu toe een heerlijk boek!
Welke boeken heb jij onlangs gelezen?

Liefs!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Back to Top